ZOOM על: תקשורת פנים בזמן שינוי

נמנעים מטעות נפוצה בתהליך ומתחילים בוויתור על התנהגויות קודמות

אין ספק שכמנהלי תקשורת מנוסים, בזמן משבר ארגוני או בתהליך של שינוי, חשוב לשמור על העובדים מיודעים ומחויבים לארגון.

במסגרת זו גם כישלון בהעברת מידע מספק או העברתו בהקשר הלא נכון יכולים להביא לנזקים קשים לארגון. 

ע"פ וויליאם ברידג'ס Managing Transitions) 2003), אחת הטעויות הגדולות שארגונים עושים בזמן שינוי, היא מיקוד המאמצים בלגרום לאנשים לאמץ את התנהגויות חדשות, כשלמעשה האתגר החשוב הראשון, הוא לגרום להם לוותר על התנהגויות קודמות.

בתהליך הוויתור על ההתנהגויות הקודמות, חשוב שמנהל תקשורת פנים ישלב 6 צעדים מקדימים:

^

ניתוח פנימי של 'ההפסד' – ניתוח ההשפעה ובחינה של מה אנשים יכולים להפסיד מביצוע השינוי. על בסיס ניתוח זה יש לבנות את 'תכנית הוויתור על התנהגות קודמת ואימוץ התנהגות חדשה'.

^

להסביר למה השינוי נדרש – מה הבעייתיות במצב הקיים, מה המטרה בשינוי הצפוי ו"מה ייצא מזה" לקהלי היעד המפולחים.

^

לתאר באופן ברור ומפורט מה ההתנהגות שיש להפסיק לבצע ומה ההתנהגות הרצויה.

^

לתאר כיצד תיראה המציאות החדשה בעבודה – לדמות ולהדגים אותה. המציאות החדשה

^

להסביר על האתגרים הצפויים במהלך השינוי – לא לפחד לשתף באתגר ובכך להכין את העובדים מראש.

^

לתת לעובדים תפקיד בביצוע השינוי – כשותפים, כמובילים את השינוי בתחומם.

בהצלחה בתהליך המאתגר ואל תשכחו להתחיל בוויתור על התנהגות קודמת.









    All Rights reserved to DSM Direct & Segmented Marketing Ltd. 1999

    All Rights reserved to DSM Direct & Segmented Marketing Ltd. 1999